مراحل سند تک برگ

فهرست مطالب

املاک نیز مانند انسان‌ها دارای یک مدرک هویتی برای خود هستند که معرف و نشان‌دهنده مشخصات آن ملک از قبیل متراژ ملک، نام مالک یا مالکین، کد پستی، آدرس پستی و… می‌باشد. نام این مدرک هویتی ملک سند است که در گذشته به‌نام سند منگوله دار شناخته می‌شد. این سند داری معایبی مانند استفاده سودجویان از آن و جعل آن بود که دولت از سال 1390 سند تک برگ را باب کرد که اکنون ادارات ثبت کشور این سند را برای ملک صادر می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با مراحل سند تک برگ و مزایای این سند تا انتهای این مطلب با رویال سازه پایدار همراه باشید. اگر متقاضی صدور سند تک برگ برای ملک خود هستید با مطالعه این مطلب تمام ابهامات شما درباره سند تک برگ حل خواهد شد. با رویال سازه همراه باشید.

مراحل دریافت سند تک برگ

اخذ سند تک برگ کار چندان سخت و پیچیده‌ای نیست و کافی است برای دریافت آن مراحل زیر را رعایت نمایید. این مراحل عبارتند از:

  • مراجعه مالک به دفتر اسناد رسمی کشور
  • استعلام سند از اداره ثبت اسناد کشور
  • تسویه حساب مالک با شهرداری
  • دریافت گواهی سازمان نوسازی
  • گواهی سازمان تأمین اجتماعی برای املاک تجاری و صنعتی
  • پرداخت مالیات نقل و انتقال برای اخذ سند
  • نقل و انتقال سند تک برگ در دفترخانه رسمی کشور
  • مراجعه به اداره ثبت و اقدامات مربوط
  • پرداخت همه هزینه‌ها و مدارک سند
  • پیگیری کارهای سند از پست
  • صدور و دریافت سند تک برگ جدید

اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد مراحل سند تک برگ دارید ما در رویال سازه پایدار در خدمت شما عزیزان هستیم.

آشنایی با سند تک برگ

در حال حاضر سند تک برگ آخرین نسخه به‌روز شده سند منگوله دار قدیمی است که توسط ادارات ثبت اسناد کشور برای مالک صادر می‌شود. در گذشته زمانی که ملکی را خریداری می‌کردید، یک سند دفترچه‌ای که به سند منگوله دار معروف بود به مالک تحویل داده می‌شد که امکان جعل این سند بالا بود. به همین دلیل دولت طرح جدیدی را ارائه داد و سند تک برگ مکانیزه را جایگزین سند قبلی نمود.

هولوگرام مخصوصی که در این سند طراحی شده است، امکان جعل آن را تقریبا غیر ممکن ساخته است. به این ترتیب مالک با دریافت سند تک برگ از امنیت سند خود و عدم تصرف آن توسط سودجویان مطمئن خواهد بود.

در صورت کسب اطلاعات بیشتری در مورد مراحل سند تک برگ با ما در شرکت فنی و مهندسی رویال سازه پایدار تماس بگیرید. شما می‌توانید صفر تا صد این کار را به کارشناسان ما سپرده و آسوده باشید.

دلایل تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگ چیست؟

همان‌طور که عنوان شد سند تک برگ غیر قابل جعل می‌باشد. این سند دارای مزایای زیادی است که ما برای آشنایی شما عزیزان با این مزایا در ادامه این مطلب به آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • بالا بودن امنیت سند تک برگ
  • صادر شدن سند تک برگ برای هر یک از شرکای ملک
  • به‌روز رسانی اطلاعات مندرج در سند تک برگ
  • مکانیزه بودن چاپ سند تک برگ
  • غیر قابل جعل بودن این سند
  • برطرف شدن دست نویس بودن سند
  • اطلاعات دقیق ملک و درج کروکی واضح در این سند
  • عدم تعرض به حدود املاک مجاور در این سند

ما در رویال سازه پایدار آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه سند تک برگ هستیم. شما می‌توانید از مشاوره کارشناسان شرکت ما استفاده نمایید و یا تمامی مراحل سند تک برگ را به کارشناسان رویال سازه بسپارید.

مدت زمان دریافت سند تک برگ

اولین سوالی که برای هر شخصی در زمینه دریافت این سند مطرح است این می‌باشد که چقدر طول می‌کشد تا این سند به‌دست مالک برسد. در پاسخ این سوال باید گفت که دریافت این سند با توجه به  نوع ملک و مشخصات آن متفاوت خواهد بود و مراحل سند تک برگ کاری است که یک‌روزه انجام نخواهد شد.

اگر مالکی سند منگوله دار دارد و قصد دارد که این سند خود را با سند تک برگ تعویض نماید، مراحل انجام این پروسه در حدود 50 روز طول خواهید کشید. اما اگر شخصی ملکی را خریدار کرده باشد در حدود 20 روز زمان می‌برد تا سند تک برگ برای او صادر شود. بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که مراحل سند تک برگ برای اولین بار به زمان بیشتری برای صادر شدن نیاز دارد.

البته چون امروزه صدور اسناد در فاتر اسناد کشور به‌صورت سیستمی انجام می‌پذیرد، ممکن است که در مدت زمان کمتری سند شما به ‌دستتان برسد.

جهت کسب اطلاعات و مشاوره بیشتر در این زمینه رویال سازه پایدار در خدمت شما عزیزان می‌باشد. با ما تماس بگیرید.

هزینه صدور سند تک برگ

غالبا اولین سوال در مورد این سند این است که هزینه دریافت این سند چقدر است که در قانون هیچ هزینه مشخصی برای دریافت این سند تعیین نشده است و نمی‌توان مبلغ معینی را برای صادر شدن این سند عنوان کرد.

به‌طور کلی می‌توان گفت که هزینه مراحل سند تک برگ چیزی در حدود 500 هزارتومان الی 2 میلیون تومان برای مالک خواهد شد که این رقم با توجه به عوامل مختلفی در این زمینه متغییر خواهد بود. مثلا یکی از عوامل تعیین کننده هزینه صدور سند تک برگ مشخصات ملک مورد نظر است.

هرچقدر ملک بزرگ‌تر و دارای متراژ بالاتری باشد، بسیار طبیعی است که هزینه صدور سند تک برگ برای آن بیشتر می‌باشد. موارد دیگری از قبیل نوساز بودن ملک، امکانات ملک و… هم در تعیین این هزینه برای مالک تأثیرگذار هستند.

برای آشنایی بیشتر و مشاوره درباره سند تک برگ با رویال سازه پایدار تماس بگیرید.

دریافت سند تک برگ توسط رویال سازه

در این مطلب درباره سند تک برگ و مزایای این سند نکاتی را با شما عزیزان به اشتراک گذاشتیم. به این نکته بسیار دقت نمایید که در انجام اموری مانند دریافت سند تک برگ به تجربه افراد متخصص در این حوزه نیاز پیدا خواهید کرد.

با مراجعه به افراد متخصص ارائه مدارک به‌صورت کامل و درست به مراجع ذی صلاح صورت خواهد گرفت و این امر سبب افزایش سرعت روند صدور سند تک برگ شما خواهد شد. اگر متقاضی صدور سند تک برگ برای ملک خود هستید، اما دچار سردرگمی شده‌اید، اصلا نگران نباشید. می‌توانید از مشاوره کارشناسان مجرب ما بهره‌مند شوید و یا این کار را به کارشناسان شرکت فنی و مهندسی رویال سازه پایدار بسپارید.

گروه کارشناسان شرکت فنی و مهندسی رویال سازه پایدار آماده ارائه اطلاعات لازم در زمینه مراحل سند تک برگ به شما عزیزان می‌باشد.