اخذ پایان کار در منطقه 3

فهرست مطالب

اخذ پایان کار در منطقه 3

همان طور که پیش از آغاز پروژه‌‌ها، مالکین یا پیمانکاران پروژه ساخت و ساز به منظور پیشبرد قانونی همه مراحل ساخت و ساز به دریافت پروانه ساختمان از سوی شهرداری نیاز دارند، بعد از اتمام مراحل ساخت و ساز نیز برای انتقال سند ملک به گواهی احتیاج دارند که با در نظر داشتن شناسنامه فنی ملک از سوی شهرداری‌ صادر خواهد شد و با نام پایان کار ساختمان شناخته می‌شود که در این مطلب سعی داریم به روش اخذ پایان کار در منطقه 3 بپردازیم.

شماره تماس: 09124409621

اخذ پایان کار در منطقه ۱

تشکیل پرونده برای اخذ پایان کار منطقه 3

هنگامی کار ساختمان به اتمام رسید، باید مدارکی را تهیه نمایید و به شهرداری ببرید که اول از همه هم باید فرم درخواست پایان کار بنا را تهیه و آن را تکمیل نمایید.

پس از آن، اگر ساخت و سازی که انجام دادید برای نوسازی بوده است، بهتر است ابتدا عوارض نوسازی را پرداخت نمایید و رسید آن را هم همراه داشته باشد. از دیگر مدارک لازم اخذ پایان کار در منطقه 3 سند مالکیت رسمی، درخواست به شهردار جهت اخذ دستور، ثبت شماره و تاریخ آن در دبیرخانه و تعیین زمان جهت بازدید کارشناس از دفتر فنی است.

بیشتر بخوانید : وام سیم کارت

 مدارک لازم برای اخذ پایان کار در منطقه 3

بعد از تکمیل پروژه ساخت و ساز، مالکین بنا موظفند برای دریافت انواع پایان کار ساختمانی در منطق مختلف اقدام نمایند که مدارک مورد نیاز جهت ثبت و صدور گواهی پایان کار منطقه 3 شامل موارد زیر می‌باشد.

  • ارائه اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مالک پروژه ساختمانی
  • اصل و کپی سند مالکیت بنا
  • هنگامی که مالک اصلی پروژه ساختمانی فوت شده باشد، ارائه اصل و کپی انحصار وراثت و کپی شناسنامه ورثه او ضروری می‌باشد.
  • ارائه اصل و کپی فیش پرداخت عوارض نوسازی سالیانه بنا
  • ارائه اصل و کپی فیش‌های آب، برق، تلفن و گاز
  • اصل و کپی سند پروانه ساخت و ساز بنا
  • ارائه نقشه‌های معماری ملک دارای مهر شهرداری منطقه 3 همراه با CD
  • به همراه داشتن کارت ساخت و ساز بنا
  • گزارشات مرحله‌ای عملیات ساخت و برگه به پایان رسیدن عملیات پروژه در بناهایی که نوساز هستند.

بیشتر بخوانید : وام طلا

علاوه بر موارد اشاره شده به همراه داشتن برگه‌ای که نشان دهنده تاییدیه استاندارد آسانسور بنا است، توسط مالکین ضروری می‌باشد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک لازم برای اخذ پایان کار در منطقه 3 می‌توانید با ما در وریال سازه پایدار تماس بگیرید.

شماره تماس: 09124409621

اخذ پایان کار در منطقه ۱

تعیین تخلف یا عدم تخلف برای اخذ پایان کار در منطقه 3

پس از آنکه مدارک پایان کار بنا را ارائه کردید، باید منتظر نظر کارشناس مربوطه باشید. اگر ساختمان واقع در منطقه 3 خلافی نداشته باشد، کار زیادی باقی نخواهد ماند.

در این مرحله، بنا به قسمت محاسبات می‌رود که این بخش شامل ارائه رسید عوارض ساخت و ساز، گزارش ناظر در مرحله اتمام ساخت و ساز و برگ اتمام بنا می‌باشد که برگ اتمام بنا شامل پیش‌نویس مربوط به پایان کار سازه و تأیید رئیس بازرسی است.

همچنین اگر ملک دارای تخلف باشد، در کمیسیون داخلی و در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مورد بررسی قرار می‌گیرد که در این زمان، از مالک سازه با درخواست کتبی درخواست می‌کنند که ظرف ۱۰ روز در این باره توضیح دهد و پس از آن در خصوص اخذ پایان کار در منطقه 3 تصمیم می‌گیرند.

بیشتر بخوانید : شیلنگ کامپوزیت

اخذ پایان کار در منطقه 3

شماره تماس: 09124409621